Subject: Re: Päring_KüTS kohaldamine​
From: "Sander Pelisaar" <[email-masked]>
To: "Elis Vija" <[email-masked]>
Cc: Riigi Infosüsteemi Amet <[email-masked]>
Date: Fri, 4 Jul 2025 14:27:09 +0300

Tere

Kehtiva küberturvalisuse seaduses ei ole tõesti mainitud 
pressidistrubutsiooni kui teenust ning eeldame, et OÜ-le Lehepunkt’ile ei 
kohaldu ka muud küberturvalisuse seaduse §-s 3 mainitud olukorrad või 
teenused. Seega kehtiva õiguse kohaselt ei ole tegemist küberturvalisuse 
seaduse kohaldamisalas oleva isikuga.

Siiski võib see vastus muutuda seoses küberturvalisuse seaduses tehtavate 
muudatusega, millega võetakse üle küberturvalisuse 2. direktiiv (edaspidi 
NIS2 direktiiv). Antud eelnõu (avalikul kooskõlastusel käinud eelnõu leitav 
siit: 
https://eelnoud.valitsus.ee/main/mount/docList/e6136b99-2d32-4589-8099-f9e57ee5397d) 
kohaselt loetakse „oluliseks üksuseks“ üksus (st füüsiline või juriidiline 
isik), kes täidab järgmised tingimused:

*         tal on majandusaasta jooksul keskmiselt 50 või rohkem töötajat

*         kelle aasta bilansimaht või aastakäive ületab 10 miljonit eurot, 
arvestades keskmise suurusega ettevõtja määratlust Euroopa Komisjoni 
soovituses 2003/361/EÜ ning

*         kes on postiteenuse osutaja postiseaduse tähenduses, sealhulgas 
kulleriteenuse osutaja.

Keskmise suurusega ettevõtja määratluse osas on abiks ka VKEde määratlust 
käsitlev teatmik – leitav: 
https://op.europa.eu/et/publication-detail/-/publication/756d9260-ee54-11ea-991b-01aa75ed71a1/language-et.

Posti- ja kullerteenus kui muu kriitilise tähtsusega sektor on välja toodud 
NIS2 direktiivi II lisa punktis 1 (kättesaadav: 
https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/?uri=CELEX:02022L2555-20221227#anx_II), 
mistõttu on selle valdkonna puhul tegemist „olulise üksusega“ (NIS2 
direktiivi artikli 3 lõige 2).

Seega kui OÜ Lehepunkt’i tegevus hõlmab postiteenuse osutamist postiseaduse 
tähenduses või kullerteenuse osutamist ning eelnevalt mainitud töötajate ja 
finantsnäitajate kriteerium on täidetud ehk tegemist on „olulise üksusega“, 
siis tuleb ka täita eelnõu jõustumise järel küberturvalisuse seaduse 
nõudeid.

Lugupidamisega

Sander Pelisaar

Õigusnõunik

+372 5366 7126

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

Riigi Infosüsteemide Amet

Küberturvalisuse keskus NCSC-EE

Pärnu maantee 139a, Tallinn 15169

 <http://www.ria.ee> www.ria.ee

From: Elis Vija <[email-masked]>
Date: Wednesday, 2. July 2025 at 15:10
To: Riigi Infosüsteemi Amet <[email-masked]>
Subject: Päring_KüTS kohaldamineE-kiri saadeti väljastpoolt RIA-t. Kui Sa ei tunne saatjat, siis ära ava 
linke ega manuseid!

Tere!

Pöördun Teie poole küberturvalisuse seaduse kohaldamisega seonduvalt. Nimelt 
on meie kliendiks Eesti suurim pressidistributsiooniettevõte OÜ Lehepunkt, 
kelle puhul ei ole hetkel kehtiva regulatsiooni ning EU direktiivi valguses 
selgelt arusaadav, kas küberturvalisuse reeglid kohalduvad ettevõttele või 
mitte. Kui lugeda kehtiva küberturvalisuse seaduse § 3, siis selle järgi 
justkui poleks tegemist seaduse mõistes teenuse osutajaga, aga selleks, et 
olla kindel, otsustasime üle küsida, et kas meie arusaam on õige ning kas 
see jääks kehtima ka aasta alguses ministeeriumide vahel ringlema saadetud 
KüTS muutmise eelnõu valguses? Ehk teisisõnu kas seaduse muudatus võib kaasa 
tuua eelpool nimetatud ettevõtte kvalifitseerumise teenuse osutajaks?

Ette tänades,

________________________________________________________________

Elis Vija
Senior Legal Counsel

Fondia | Estonia Finland Sweden Lithuania
Contact: +3725171268,  <mailto:[email-masked]> [email-masked]
Office: Ahtri 6, 10151 Tallinn, Estonia

 <https://www.fondia.ee/> www.fondia.ee  | 
<https://fondia.com/en/en/privacy-policy> privacy